Wyszukiwarka Google – czy chcesz być w TOP 10?

Podziel się ze światem!
Cześć!
Czy wiecie, że (według danych z końcówki ubiegłego roku) w
internecie jest obecnie około 330 milionów stron internetowych? Z czego samych polskich
www jest już ponad 2,7 miliona – i nic nie wskazuje, by tendencje wzrostowe w
jednej czy drugiej grupie miały się zatrzymać.
Skoro stron internetowych jest tak wiele, to jak sprawić, by
nasz potencjalny Klient, czytelnik trafił właśnie do nas?
Wbrew pozorom temat powinien interesować nie tylko firmy
mające swoje strony – wizytówki: jeśli myślisz o blogu poważnie i
przyszłościowo, to warto, abyś wiedział w jaki sposób stać się widocznym w
wyszukiwarce Google. Czemu piszę tu o Google? No zastanów się sam/a – gdzie kierujesz
pierwsze kroki, kiedy chcesz znaleźć jakąś informację w sieci? A no do starego,
dobrego „wujka Google”, prawda?
Wielu blogerów skupia swoje działania promocyjne głównie na
swoim Facebookowym fanpage oraz w blogerskich grupach. Czy jednak takie grupy
są wystarczającym miejscem do szerszej promocji? Raczej nie – większość z nich
zarzucona jest spamem w najczystszej postaci, a na dodatek ich członkowie to w
zdecydowanej większości (jeśli nie w całości) – również blogerzy, którzy raczej
są dość obeznani wśród „konkurencji”, mają swoich ulubieńców, których
regularnie odwiedzają, wiedzą też, u kogo szukać informacji na dany temat.
wyszukiwarka google
By poszerzyć grono odbiorców z poza „branży” warto zainteresować
się ważnym tematem, jakim jest pozycjonowanie stron. Na wielu dużych blogerskich
eventach (sama niestety nie miałam okazji być na żadnym, ale relacje czytam na
bieżąco 😉) temat pozycjonowania oraz SEO jest coraz częściej poruszany i
wyjaśniany. I bardzo dobrze, bo wiedząc, jak istotna jest to sprawa – możesz przyjrzeć
się swojemu miejscu w sieci pod tym kątem, i naprawdę dużo zmienić samodzielnie.
Jeśli jednak masz poza samym blogiem sporo innych obowiązków
– a przy okazji blog w taki czy inny sposób przynosi Ci jednak jakiś dochód – a
Ty chcesz go rozwijać, to warto zainteresować się ofertą firm, które pomogą Ci
wspiąć się na szczyt wyników w Google. I zrobią to za Ciebie, lub przy naprawdę
niewielkim zaangażowaniu Twojej osoby. Powinna być to dla Ciebie tym
istotniejsza sprawa, jeśli w przyszłości chcesz zwiększyć swoje dochody z
bloga. Może planujesz jakąś działalność on-line powiązaną ze swoja pasją?
Szykujesz jakiś płatny, tematyczny kurs czy webinar skierowane do konkretnej
grupy docelowej? Jeżeli tak, to naprawdę nie ma się co zastanawiać – nawet niewielka
kwota włożona w rozwój bloga w przyszłości może naprawdę owocnie zaprocentować.
pozycjonowanie stron
Nie nastawiaj się jednak, że efekty pozycjonowania zobaczysz
już po tygodniu czy dwóch. To proces, który trwa dłużej – kilkanaście tygodni
czy parę miesięcy: z reguły tym dłużej, im masz większą konkurencję w danej
tematyce i w regionie, w jakim chcesz się promować. Jednak na dłuższą metę
inwestycja w taki sposób promowania bloga czy strony firmowej jest bardzo
opłacalna.
Jeśli jesteś właścicielem strony, to daj znać, jakie sposoby
promocji uważasz za najlepsze dla siebie!
A może tylko przeglądasz strony – jako czytelnik czy Klient?
W jaki sposób najczęściej trafiasz na daną stronę? Co sprawia, że decydujesz się
kliknąć właśnie na ten, a nie inny link?
Buziaki :*

1
Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marzena T
Gość

Ja ciągle walczę z pozycjonowaniem strony 🙂 Mój blog ostatnio ciężko robi postępy ale ważne że się nie cofa 😛 Biorąc pod uwagę, że stron coraz więcej, myślę że nie jedna osoba ma problem z wybiciem strony wyżej